17 Ιανουαρίου, 2007

Τηλεκατευθυνόμενη ρομφαία



-Φάε το φαΐ σου
-Μα δεν μου αρέσει
-Φάτο γιατί θα φωνάξω το μπαμπούλα

Κάπως έτσι λάμβανε χώρα η καθημερινή διατροφή μου.
Με την τρομοκρατία του μπαμπούλα. Στο μυαλό μου έβλεπα ένα ανθρωπόμορφο τέρας που θα με κατασπάραζε. Ο φόβος και ο τρόμος όλων των παιδιών που δεν πειθαρχούσαν. Και όταν καμία φορά επαναστατούσα και έλεγα “ δεν το τρώω δεν το τρώω δεν το τρώω” ακουγόταν χτύπημα στη πόρτα. Τακ-τακ-τακ. Να μου έλεγαν. Ήρθε ο μπαμπούλας. Και το έτρωγα όλο με τη μια.

Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί δεν μου έδιναν να φαω τα φαγητά που μου άρεσαν και έπρεπε να τρωω ό,τι σιχαινόμουν υπό την απειλή του μπαμπούλα. Και ήταν τόσο απλό να μου να δώσουν αυτό που μου άρεσε. Αλλά όχι. Έπρεπε να τρώω αυτό που έπρεπε και όχι αυτό που ήθελα.

Όταν μεγάλωσα έμαθα ότι ο Μπαμπούλας ήταν ο αρχηγός της αστυνομίας.
Σοκαρίστηκα στην σκέψη ότι αυτό που τόσα χρόνια φοβόμουν ήταν το κράτος μεταμφιεσμένο.
Και το χτύπημα στη πόρτα? Μα φυσικά το έκαναν οι γονείς μου για να με τρομοκρατήσουν. Ακούσιοι υποτρομοκράτες.

Και στην τότε ψυχοσύνθεση μου ήταν πολύ σοβαρό χτύπημα τρομοκρατίας. Και πετύχαινε σχεδόν πάντα.
Δεν κράτησα κακία στους γονείς μου για αυτό το σχέδιο.
Αλλά ποτέ δεν προσπάθησα να κάνω το παιδί μου να πειθαρχήσει με τον φόβο της άγνωστης απειλής που μπορεί να εμφανιστεί από εκεί που δεν την περιμένεις.

Οποία μορφή και αν παίρνει η τρομοκρατία ένα είναι σίγουρο. Ότι είναι πάντα μεταμφιεσμένη.

Σε όλες τις θρησκείες ακόμη και στον χριστιανισμό της αγάπης, παρουσιάζεται ο θεός φέρων ρομφαία και ρίχνει πυρ για να συνετίσει τους αμαρτωλούς. Γκρεμίζει ο παντοκράτωρ το τότε ψηλότερο κτήριο τον πύργο της Βαβέλ και σκοτώνει και αθώους για να συνετισθούν οι πολλοί.
Αργότερα κάποιοι αυτόχρίζονται εκπρόσωποι του και κάνουν σταυροφορίες για να μεταδώσουν το μήνυμα της αγάπης και της ελευθέριας. Ονομάζουν τις επιδρομές θέλημα θεού και βαφτίζουν εκπρόσωπους του σατανά όσους διαφωνούν πριν τους εκτελέσουν.

Ο Γαλιλαίος και ο Ντα Βίντσι βαφτίστηκαν και αυτοί εκπρόσωποι του σατανά αλλά δεν εκτελέστηκαν γιατί δεν βοηθούσε το μάρκετινγκ της εποχής.

Από την παλαιά διαθήκη μέχρι σήμερα οι άνθρωποι ζούμε υπό τη απειλή της ρομφαίας.
Είναι και το μήνυμα και το μέσο…

Απλώς σήμερα είναι πια τηλεκατευθυνόμενη…

Δεν υπάρχουν σχόλια: